Önkormányzati tulajdonban lévő ingatlanok bérbeadása
Az eljáró hatóság megnevezése, illetékessége:
A bérbeadás ügyében eljáró hatóság megnevezése:
Sátoraljaújhely Város Polgármesteri Hivatala
Illetékesség:
Sátoraljaújhely közigazgatási területén lévő önkormányzati ingatlanok
Ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok:
A megüresedett, majd bérbeadásra meghirdetett önkormányzati bérlakásokra jelentkezõk formanyomtatvány kitöltésével, ( szociális helyzet alapján bérbe adandó, valamint az állami támogatással épített lakások esetében ) jövedelem igazolás becsatolásával pályázhatnak a bérlakásra, a pályázati hirdetményben meghatározott idõpontig.
A beérkezett pályázatok közül a Gazdasági, Városfejlesztési és Vagyongazdálkodási Bizottsága soron következõ ülésén választja ki azt a személyt, aki a lakásra bérleti szerzõdést köthet.
Nem szociális jelleggel történõ bérbeadás esetén a hirdetményben meghatározott idõpontig a jelentkezõknek írásban kell nyilatkozniuk arra vonatkozóan, ( nincs formanyomtatvány) hogy vállalják a pályázati feltételeket, illetve milyen összegû bérleti díjra tesznek ajánlatot ( a díj mértékét zárt borítékban kell benyújtaniuk ). A bizottság soron következõ ülésén bontja fel a zárt borítékokat, s a legmagasabb díjra ajánlatot tevõvel köthetõ bérleti szerzõdés.
Szolgálati jelleggel, valamint városérdekbõl történõ bérbeadásánál írásbeli kérelemre indul az eljárás,(itt sincs nyomtatvány) s a hatáskörrel felruházott testület dönt a bérbeadásról.
A szociális helyzet alapján bérbe adott lakások kezelését a Polgármesteri Hivatal Vagyongazdálkodási Osztálya végzi, a bizottság döntését követõen a bérleti szerzõdéseket az osztály köti meg a kijelölt személlyel. A szociális helyzet alapján bérbe adott lakásokra vonatkozó szerzõdések a lejáratot követõen meghosszabbíthatók írásbeli kérelemre, ( nincs formanyomtatvány) melyhez kérelmezõnek csatolnia kell igazolást arról, hogy nincs lakbér tartozása, vízdíj tartozása, illetõleg jövedelmi viszonyai alapján továbbra is jogosult a lakás használatára. A kérelem beérkezését követõen a bizottság dönt a szerzõdés meghosszabbítása felõl.
Üresen álló nem lakás céljára szolgáló helyiség bérbeadására csakis nyilvános liciteljárás keretében kerülhet sor, annak meghirdetését követõen, majd a legmagasabb bérleti díjra ajánlatot adót jelöli ki bérlõként a bizottság vagy a testület. Ugyan ez az eljárás a földterületek bérbeadását illetõen is.
Az eljárási illeték összege:
Nincs.
Alapvető eljárási szabályok, vonatkozó fontosabb jogszabályok:
Sátoraljaújhely Város Önkormányzata tulajdonában lévõ lakásingatlanok és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadását a 13/2006.(IV.27.) számú rendelet alapján végzi a rendeletben hatáskörrel felruházott testület.
Szociális helyzet alapján, szolgálati jelleggel, nem szociális jelleggel (piaci alapon), valamint az állami támogatás felhasználásával épített vagy felújított lakások bérbeadásakor hatáskörrel a Gazdasági, Városfejlesztési és Vagyongazdálkodási Bizottság lett felruházva, míg városérdekbõl történõ bérbeadási jogköre a kizárólagosan a Képviselõ-testületnek van. A nem lakás céljára szolgáló helyiségek esetében a 10 évet meg nem haladó bérbeadás a Gazdasági, Városfejlesztési és Vagyongazdálkodási Bizottság, a 10 évet meghaladó bérbeadás pedig a Képviselõ-testület hatáskörébe tartozik.
A Földterületek bérbeadását a 9/2004.(III.22.) számú rendeletünk, – mely Sátoraljaújhely Város Önkormányzatának vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szól – alapján végezzük. A 10 évet meg nem haladó bérbeadás a bizottság, míg a 10 évet meghaladó bérbeadás a Képviselõ-testület hatáskörébe tartozik.
Vonatkozó fontosabb jogszabályok:
- Sátoraljaújhely Város Önkormányzatának 13/2006.(IV.27.) számú rendelete az önkormányzati tulajdonban lévõ lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletére vonatkozó szabályokról
- évi LXXVIII. tv. a lakások és helyiségek bérletére valamint elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról.
- 9/2004.(III.22.) számú rendelet Sátoraljaújhely Város Önkormányzatának vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól.
Az ügyintézés helye, módja, postacíme és az ügyfélfogadás rendje:
Az ügyintézés helye:
Sátoraljaújhely Város Polgármesteri Hivatala
Vagyongazdálkodási osztály
- Sátoraljaújhely, Kossuth tér 5. D. épület 2.em.
Az ügyintézés módja:
Személyesen vagy írásbeli meghatalmazott útján, elektronikus ügyintézésre nincs lehetőség.
Postacím:
- Sátoraljaújhely, Kossuth tér 5.
Telefonszám: 06-46/525-161, 525-162
Telefax szám: 06-46/525-115
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 13.00 – 16.00
Szerda: 8.00 – 17.00
Péntek: 8.00 – 12.00